Kwiecień pod względem kosztów był naprawdę niezły.

Najpierw zaczęło się testowanie motocykla. Zakupiłem 10l Pb98 po cenie 4,99/l. U siebie na miejscu kupiłem olej do 2T, spray do filtra powietrza i smar do łańcucha – wszystko od Motorex. Chwilę później znowu dokupiłem 10 l po tej samej cenie, jak ostatnio. Kiedy licznik przekręcił 4 mh, zmieniłem olej na Motul 7100 15W/50. Zmiany dokonałem sam. W 4T pewnie bym się nie odważył, ale tutaj czynność okazała się banalnie prosta.

Będąc przejazdem w Krakowie, wpadłem do zaprzyjaźnionego salonu Legato Motocykle. Zamierzałem kupić matę środowiskową, ale ceny, jakie oferuje Maciek sprawiły, że na tym się nie skończyło. Z salonu targałem jeszcze Kanister Tuff Jug 10 l, filtr powietrza Twin Air i płyn do jego czyszczenia firmy Motorex, komplet zrywek do gogli Racecraft, korek wydechu Twin Air, szczotkę do czyszczenia łańcucha i blokadę tarczy hamulcowej Xena. Tej ostatniej używałem przy wszystkich swoich szosowych motocyklach – łatwa do schowania, a oprócz blokady pełni funkcję alarmu. Czułem się bezpieczniej, kiedy zostawiałem motor pod blokiem czy podczas podróży musiałem zostawić sprzęt na parkingu. W lesie raczej enduraków nie kradną, ale ponoć na zawodach tak. Po to kupiłem.

Kolejne wydatki związane były z I rundą Penrite Cross Country rozegraną w Nidzie. Jadąc na zawody dolałem 6 l benzyny do kanistra po 5 zł za litr. Wpisowe to 120,00 zł, a Master spalił ON za jakieś 70,00 zł.

Po zawodach motocykl oddałem koledze Marcinowi Wesołowskiemu, aby pospawał mi kilka pęknięć w plastikach i wymienił dętkę w tylnej oponie na grubszą. Za usługę Marcin skasował mnie tylko na 150,00 zł. Nie sprawdziłem, ile mógł kosztować mnie transport do serwisu, ale zakładam, że nie więcej niż 50 zł.

Reasumując, gdyby wyłączyć akcesoria, które musiałem dokupić, koszt eksploatacji motocykla jest naprawdę niski w porównaniu do 4T. Tym bardziej, że wymianę oleju ogarnąłem sobie sam. Koszt uczestnictwa w zawodach nie zmienił się od zeszłego roku.

 

Zakupy w kwietniu Kwota
Usługa serwisowa 150,00 zł
Transport motocykla (cały miesiąc) 120,00 zł
Wpisowe na I rundę Penrite Cross Country Racing 120,00 zł
Blokada tarczy hamulcowej Xena 169,00 zł
Szczotka do czyszczenia łańcucha 28,00 zł
Korek wydechu Twin Air 25,00 zł
Zrywki 100% Racecraft 50 szt. 149,00 zł
Motorex Air Filter Cleaner 1 l 37,00 zł
Filtr powietrza Twin Air 68,00 zł
Kanister Tuff Jug 10 l 170,00 zł
Motul 7100 15W50 1 l 49,00 zł
Motorex Air Filter Oil Spray 750 ml 58,00 zł
Motorex Chain Lube 500 ml 59,00 zł
Motorex Cross Power 2T 1 l 72,00 zł
Benzyna Pb98 26 l 129,90 zł
Suma wydatków 1 403,90 zł

 

Wszystkie zakupy (narastająco) Kwota
Usługa serwisowa 150,00 zł
Transport motocykla (cały miesiąc) 120,00 zł
Wpisowe na I rundę Penrite Cross Country Racing 120,00 zł
Blokada tarczy hamulcowej Xena 169,00 zł
Szczotka do czyszczenia łańcucha 28,00 zł
Korek wydechu Twin Air 25,00 zł
Zrywki 100% Racecraft 50 szt. 149,00 zł
Motorex Air Filter Cleaner 1 l 37,00 zł
Filtr powietrza Twin Air 68,00 zł
Kanister Tuff Jug 10 l 170,00 zł
Motul 7100 15W50 1 l 49,00 zł
Motorex Air Filter Oil Spray 750 ml 58,00 zł
Motorex Chain Lube 500 ml 59,00 zł
Motorex Cross Power 2T 1 l 72,00 zł
Benzyna Pb98 26 l 129,90 zł
Zakup motocykla 35 500,00 zł
Transport motocykla z salonu 380,00 zł
Przygotowanie motocykla 1 700,00 zł
Transport motocykla 106,03 zł
Suma wydatków 39 089,93 zł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *